Bătrânul monah nepăsător

La o chilie de lângă Căreia a venit odată un bătrân și s-a făcut monah. S-a făcut însă numai rasofor, cu scopul de a trăi lejer. Nu-și făcea niciodată canonul său, puținul ce îl avea, nici altceva din cele duhovnicești, și spunea: „Când mă voi face schimonah îl voi face”.

In felul acesta își amăgea gândul și, fără să priceapă, a ajuns la cele de pe urmă ale lui. A căzut la pat și ajunsese în clipa când să-și dea sufletul. Atunci a avut un dialog înfricoșător cu diavolii, care îl chinuiau făcându-l pe monah să strige și să ceară ajutor.
Starețul alergă și îl întrebă:
– Ce ai?
– Iată, diavolii mă chinuiesc pentru canonul meu pe care nu l-am făcut, a răspuns acela.
– Spune-le că îl voi face eu, i-a spus Starețul și a plecat. Peste puțin iar a început să strige.
Starețul alergă din nou și-l întrebă:
– Ce ai? Incet! O să-i trezești pe Părinți.
– Nu pot să mai rabd, Părintele meu, pentru că diavolii mă sugrumă pentru slujbele de la care am lipsit.
– Spune-le că și pe acestea le va face Starețul tău. Numai astfel s-a liniștit duhul fratelui nepăsător și și-a dat sufletul.

Flori din grădina Maicii Domnului – Sfântul Paisie Aghioritul

Lasă un răspuns

