Pustnicul necunoscut

Pustnicul necunoscut (poate unul din Pustnicii nevăzuți de pe Aton)

Când am venit la Sfântul Munte pentru prima dată, în 1950, urcând de la Kapsocalivia spre Sfânta Ana, am pierdut drumul. In loc să iau drumul spre Schitul Sfânta Ana, am luat-o spre vârful Atonului. După ce am mers destul, am înțeles că urc și căutam să aflu vreo cărare să ies pe de-a dreptul. In timpul acestei neliniști ce mă stăpânea și cum mă rugam Maicii Domnului să mă ajute, deodată îmi apare înainte un pustnic cu o față luminoasă – să fi fost cam de 70 de ani – care, după îmbrăcămintea sa arăta să nu aibă legătură cu oamenii. Purta o dulamă ca de pânză de corabie, dar foarte decolorată și găurită. Avea găurile prinse cu așchii de lemn, cum își prind țăranii sacii rupți, când nu au sfoară să-i coasă. Avea de asemenea o traistă de piele, decolorată, ale cărei găuri erau prinse în același fel. La gât avea un lanț gros ce îi ținea o cutie în față pe piept, în care trebuie să fi avut ceva sfânt. Până să-l întreb eu ceva, acela mi-a spus: – Fiule, drumul acesta nu duce la Sfânta Ana. Și, mi-a arătat cărarea. Din toată înfățișarea sa se vedea că este sfânt. După aceea l-am întrebat și eu pe pustnic: – Unde locuiești, Părinte? Și acela mi-a răspuns: – Undeva pe aici. Și mi-a arătat vârful Atonului. Deoarece am rătăcit în dreapta și în stânga căutând să aflu un stareț care să mă vestească lăuntric, am uitat și ce zi este și în ce dată a lunii eram. Am întrebat pe pustnic și mi-a spus că este vineri. După aceea a scos o pungă mică de piele, care avea în ea ca niște lemnișoare cu linii, și din aceste linii, la care s-a uitat, mi-a spus în ce dată eram. Apoi am luat binecuvântare de la el, am mers pe cărarea ce mi-a arătat-o și am ieșit la Schitul Sfânta Ana. Mintea mea însă se întorcea mereu la fața ce iradia de lumină a pustnicului. Mai târziu, când am auzit că există 12 pustnici – alții spun că 7 – în vârful Atonului am intrat la gânduri și am povestit ceea ce am văzut la stareți experimentați, care mi-au spus: – Va fi fost unul din Cuvioșii Pustnici ce trăiesc nevăzut în vârful Atonului.

Flori din Gradina Maicii Domnului – de Sfantul Paisie Aghioritul

Lasă un răspuns

