De ce ne referim cu insistenta la sfanta Isidora? (2)

Daca am avea in noi adevarul lui Hristos…!

Daca in aceasta sala ar fi existat foarte multi oameni sau o gramada de obiecte stivuite, cum am fi mai incaput noi? Sala ar fi fost deja plina. N-am fi putut intra inauntru. Asadar, cand umplem sufletul nostru, mintea noastra, cu cele ce nu sunt ale lui Dumnezeu, cu cele ce nu sunt placute lui Dumnezeu, dar pe care noi le gasim bune si frumoase, unde sa mai trimita Dumnezeu Harul Sau? Nu numai ca nu incape Harul, dar nici macar nu vrem sa incapa.
In Sfantul Munte traia un sfant, Maxim Kavsokalivitul. Sfantul acesta mergea intr-un loc, construia o chilie, statea in ea putin timp, apoi ii dadea foc si se ducea in alta parte, tocmai ca sufletul lui sa nu se ataseze de nimic. De aceea a fost numit Kavsokalivitul, adica cel care-si ardea coliba. A venit sfantul Grigorie de Sinai, Sinaitul, si indata a inteles ca acesta este un sfant. Ceilalti credeau ca nu este in toate mintile, de vreme ce-si ardea chiliile si umbla de colo-colo. Sfantul Grigorie l-a intalnit si-l iscodea. La o anumita intrebare sfantul Maxim i-a zambit si i-a spus: „Da-mi ceva de mancare si nu cerceta ratacirea mea!”. Atunci sfantul Grigorie i-a raspuns: „Macar de-as avea si eu ratacirea ta!”.
In cazul sfintei Isidora, daca vreuna dintre monahii ar fi avut o mentalitate corecta, daca ar fi avut duhul lui Hristos, ar fi inteles si ar fi ocrotit-o. Se pare ca nu aveau duhul lui Hristos. Veti spune ca sunt monahii! Da, sunt monahii, dar pana cand cineva gaseste duhul lui Hristos, cugeta si actioneaza ca si ceilalti oameni.
Cati din orasul nostru suntem crestini? Sa nu-i luam pe toti cei din buletinele carora este scris crestin ortodox, ci pe ceilalti, care cred despre ei ca sunt buni. Cati suntem? Daca am fi cu adevarat ai lui Hristos si am avea in noi duhul lui Hristos, am avea in noi adevarul lui Hristos si trairile lui Hristos, s-ar cutremura locul. Suntem crestini falsi, caldicei! Umblam pe un drum gresit. Acest drum nu numai ca-l consideram gresit, ba il prezentam ca pe unul just, adevarat!

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Lasă un răspuns

