In lumina lui Dumnezeu toate se aranjeaza (6)

Are foarte mare importanta dispozitia interioara a omului

Exista egoism determinat de sentimentul de inferioritate, dar exista si egoismul determinat de sentimentul de superioritate. Cine are sentimente de inferioritate nici nu-i trece prin minte ca este egoist. S-ar intreba: „Ce egoism sa am? Sa ma smeresc si mai mult decat sunt acum?”. Nu intelege ca sentimentul de inferioritate il chinuieste, tocmai pentru ca reactioneaza in mod egoist. Cultiva egoismul si cladeste un zgarie-nori cu acest egoism, fara sa stie.
Are foarte mare importanta dispozitia interioara a omului. Il iubeste pe Dumnezeu? Crede in Dumnezeu? Este cinstit? Vrea mantuirea si o doreste cu ardoare?
Dumnezeu, care stie cu ce suflet are de-a face, poate gasi o cale chiar si in ultimele clipe ale vietii omului sa-l lumineze ca sa vada acel zgarie-nori, sa vada idolul egoism si sa se intrebe: „Dumnezeul meu, am eu in mine asa ceva? Adica, toata viata mea am cladit acest edificiu egoist?”. Aceasta constientizare va contribui la simtirea adanca a smereniei. Nu exista pacat mai mare decat egoismul.
Imi amintesc un caz. Un om avea stari bolnavicioase si complexe. S-a imbolnavit trupeste si a crezut ca va muri. Nu avea nici cea mai mica indoiala ca va muri. Desi aceste stari bolnavicioase existau nu intr-o stare latenta. omul vorbea si se manifesta ca un inger, parerea lui despre sine era foarte inalta, se credea inger adevarat. Cu multi ani inainte vazusem asta si ma impresionase si atunci mult. Deci, omul acesta se pregatea sa plece din aceasta lume si era ca si ingerul lui Dumnezeu. Dar nu a murit si s-a vadit ca avea probleme si trairi infricosatoare in sufletul lui. Insa, atunci deoarece el credea asa, era ca un inger.
M-a impresionat adanc. Cred ca, intrucat credea cu tarie ca va muri si simtea un dor nemarginit de Dumnezeu, complexele si starile bolnavicioase s-au inabusit in subconstient, ca si cand ar fi disparut. Daca ar fi fost ultimele zile ale lui pe pamant, am convingerea ca Dumnezeu ar fi gasit o cale sa departeze toate acelea de la el. Nu stiu cum lucreaza Dumnezeu, nu stim care sunt tainele lui Dumnezeu. Sa avem incredere in El.

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Lasă un răspuns

