Una este sa fii atent, alta este sa fii ipohondru (2)

Avem nevoie de unele cunostinte psihologice

Nu stiu daca ati citit cartea lui Karen Horney, Conflictele lumii noastre interioare. Contine multe lucruri folositoare. Aceasta nu este de acord cu Jung. Aveam o amaraciune in suflet. Stiam ca o miscare religioasa din Grecia il lauda foarte mult pe Jung si lasase deoparte alti psihologi. Personal, Jung nu m-a multumit. Adica, am vazut din cele citite ca undeva deviaza si ar fi periculos sa se creada ca Jung este bun si ca se poate citi usor. Cand am citit lucrarile lui Karen Horney, in care spunea ca nu este de acord cu anumite pozitii ale lui Jung, mi-a placut. Mi-a placut nu pentru ca era de acord cu mine sau eu cu ea, ci pentru ca m-am asigurat ca cele despre care eu credeam ca nu sunt juste, nici acest mare psiholog nu le accepta.
Nu inseamna ca toate cele spuse de Karen Horney sunt litera de Evanghelie. Insa daca cineva citeste cartea ei, vede ca unele lucruri il ajuta pe crestinul care se nevoieste, dar undeva se blocheaza, ceva nu merge bine, nu poate sa inteleaga ce se intampla. Uneori, desi citeste din abundenta carti duhovnicesti, desi asculta omilii nu-si poate rezolva problemele. Acest psiholog, prin opiniile pe care le are, ajuta. Imaginea ideala, de care sufera cei cu mania perfectiunii, ii deschide omului ochi si spune: „Ia stai, ce fac eu? Am o stare bolnavicioasa in mine, slujesc acesteia si cred ca fac si ceva bun pe deasupra?”. Astfel omul se smereste, dobandeste cunoastere, devine mai adevarat in fata lui Dumnezeu si nevoitor mai drept.

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Un răspuns la Una este sa fii atent, alta este sa fii ipohondru (2)

  1. Daniel spune:

    Ma bucur ca arhim. Kraiopoulos arata ca psihologii si psihanalistii pot fi folositori

Lasă un răspuns

