Oamenii cu probleme care vin la Biserica (5)

Ego-ul se impotriveste vindecarii sufletului

Sa va relatez o intamplare din anii copilariei mele. Acasa aveam o catea careia i-a venit ceasul sa nasca. A nascut undeva, departe de casa si eu m-am dus sa vad unde a nascut. M-am luat dupa ea si cand am ajuns intr-o padurice am pierdut-o. Cautand-o, fara sa-mi dau seama, m-am asezat in fata micutei grote in care nascuse. Imediat ce a observat ca sunt langa catelusii ei, m-a atacat. N-a mai stiut ca sunt stapanul ei. Cand s-a repezit sa ma muste, am reusit sa tip, mi-a recunoscut vocea si s-a dat inapoi, In clipa aceea critica, cainele nu se mai ingrijea doar de el, ci si de catelusii lui. Asa se intampla si in noi. Vai de cel care are lucrare sa scoata sarpele din gaura lui. Vai de cel caruia Dumnezeu i-a incredintat o asemenea lucrare, sa sparga fortareata numita ego. Va fi sfasit. Va fi muscat si sfasiat, fiindca fortareata nu se preda usor. In functie de cunostintele si insusirile pe care le are cineva, va aduce argumente pentru a se convinge pe sine si pentru a se amagi pe sine, fireste, chiar si spre pieirea lui, spre nimicirea lui.
Asadar, cand soseste acest ceas critic, oricata dispozitie ar avea cineva sa asculte, nu va asculta. Putini sunt aceia care, cu simplitate si cu lipsa de viclenie, pot spune: „Asa sa fie, asa sa fie” si inainteaza spre sfintenie. Multi sufera si ii fac si pe altii sa sufere. Dar dupa cum a spus apostolul Pavel: „multumesc lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos”. Da, prin Iisus Hristos, in cele din urma, toate se vor rezolva, toate se vor randui.

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Lasă un răspuns

