Adorarea sinelui nostru (2)

Prin ascultare se da lovitura de gratie iubirii de sine

Lovitura de gratie se da si calea se deschide daca se face ascultare. Astfel, se incurca precum se incurca gaza care cade in plasa paianjenului, si vrea sarmana sa scape, dar cu cat se lupta mai mult, cu atat se infasoara mai tare! Si nu numai atat. Poate ati vazut vreodata, paianjenul alearga, se invarte fara incetare pe langa prada, nu cumva sa-i scape.
Daca tot te duci la un duhovnic spune: „Am venit la acest parinte si daca tot am venit, sa am incredere in el!”. Este greu sa spui: „Parinte, fac orice-mi spui!”. Incearca pentru o vreme numai. Nu-ti va impune nimic si nici nu vei pierde nimic. Dar nu poti sa faci asa si te chinui.
Experienta a arata limpede ca cel care se increde in ceea ce i se spune, se izbaveste. Nu merge orbeste, ci merge la cineva in care are incredere, pe care-l respecta, care nu-i impune nimic. Cel care se incredinteaza, se izbaveste. 

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Un răspuns la Adorarea sinelui nostru (2)

  1. In Tacere spune:

    Reblogged this on În Tăcere.

Lasă un răspuns

