Problema este ca omul sa se daruiasca lui Dumnezeu (1)

Pe toate sa le vedem prin prisma proniei lui Dumnezeu

Oricat v-ar parea de ciudat si eu m-am folosit mult de aceste exemple, de parca le-as fi auzit prima oara. Sunt unele lucruri pe care le-am mai spus. Va indemn, daca este cu putinta, sa le ascultati din nou.
Este foarte important ca omul sa le vada pe toate prin prisma proniei lui Dumnezeu: sinele sau, starile in care se afla, ceea ce se intampla in jurul sau, ceea ce se intampla inlauntrul sau. Toate sunt in pronia lui Dumnezeu si toate lucreaza doar spre bine.
Psihologii si psihiatrii lucreaza doar la nivelul omenesc, desi, in realitate, nivelul omenesc nu are o importanta prea mare. In Biserica toate se intampla dupa pronia lui Dumnezeu si scopul final este ca omul sa se daruiasca lui Dumnezeu. Psihologul, psihiatrul fac totul pentru om, il au in centrul atentiei pe om. Psihologul regleaza dezechilibrele, il ajuta pe om sa traiasca asa cum traiesc si ceilalti oameni. Nu inseamna, iata, ca omul a fost ajutat sa se daruiasca lui Dumnezeu.

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

Lasă un răspuns

