Cum s-au aflat Sfintii pe malul celalalt… (9)

Indumnezeirea omului

Dupa cele spunse, intelegem nu doar cat de dificile sunt lucrurile, ci si ca, dupa cum gandim noi si dupa cum actionam, probabil lucram in zadar si nu putem ajunge acolo unde vrem sa ajungem. Nu simtim ca sufletul nostru se elibereaza, se vindeca, nu simtim ca Harul lui Dumnezeu este in adancurile fiintei noastre, ca sufletul nostru se sfinteste dupa cum ne-a fagaduit Domnul.
Aceasta nu pentru ca nu stim. Cunoastem, dar nu este suficient doar a cunoaste. Se intampla mai ales pentru ca omul, dupa cadere, s-a intors spre sine. Inainte de cadere omul se misca spre Dumnezeu fara nici cea mai mica retinere si fara sa intalneasca vreo piedica. Intreaga lui fiinta se misca spre Dumnezeu, centrul lui era Dumnezeu, toate erau Dumnezeu. Pacat, indeosebi, inseamna ca omul L-a lasat pe Dumnezeu, s-a intors catre sine si s-a indumnezeit pe sine. Poate ca aceasta stare in vremurile noastre a ajuns in cel mai rau, cel mai aberant punct!
Odinioara oamenii erau idolatri. Credeau in diferiti zei si in idoli care erau lucruri din afara lor. In vremea noastra omul s-a indumnezeit pe sine, adica se crede pe sine dumnezeu. Chiar si copilul de gradinita spune: “Eu nu sunt de acord. Eu nu fac ceea ce-mi spuneti. Eu o sa fac ce vreau. O sa fac ce-mi place”. Noi credem ca cine stie ce-am descoperit, sau vai, ce importanti vom deveni, daca gandim si actionam astfel. In realitate omul se afunda tot mai mult in abisul, in temnita intunecata a sufletului sau. Ii vedem pe cei care se drogheaza, pe cei care au idei caudate, care fac lucruri bizare ca intreaga lor viata nu are  nici o legatura cu logica. Acestia se afla la extrema. In fapt, cam asa sunt toti oamenii!

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

2 răspunsuri la Cum s-au aflat Sfintii pe malul celalalt… (9)

  1. Căutaţi mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea Lui şi toate acestea se vor adăuga vouă. (Ev. dupa Matei)

Lasă un răspuns

