Cum s-au aflat Sfintii pe malul celalalt… (5)

Ce inseamna pun inceput?

   Ce inseamna in fapta pun inceput? Sa incepem cu partea teoretica, cu partea psihologica pe care trebuie sa o intelegem. Apoi vom trece in partea practica.
Cel care spune ca pune inceput spune, cu alte cuvinte: „Ma predau pe mana lui Dumnezeu. Imi silesc sinele sa se supuna lui Dumnezeu, sa asculte de Dumnezeu, sa-L iubeasca pe Dumnezeu, sa faca voia lui Dumnezeu, sa savarseasca poruncile lui Dumnezeu!”.
Astazi cineva a mers la biserica, s-a cucernicit, a fost atins in suflet si spune: „Dumnezeul meu. pana astazi m-am jucat. De astazi ma incredintez tie!”. Sau cineva a citit o carte duhovniceasca sau a ascultat cuvantul lui Dumnezeu si spune: „Am terminat cu minciuna. Pun inceput. Ma incredintez pe mine lui Dumnezeu si pun inceput ca de aici incolo sa fac voia Sa!”.
Cel care face acestea cinstit, sincer, din tot sufletul lui, fara nici o retinere si fara nici cea mai mica sovaiala si se va incredinta lui Dumnezeu, as putea spune ca deja din ziua urmatoare nu va mai putea spune pe deplin: „Ieri am pus inceput, ieri m-am incredintat lui Dumnezeu si astazi continui aceasta!”. Daca este onest cu sine, simte si astazi nevoia de a face ceea ce a facut ieri, adica sa spuna: „Dumnezeul meu, eu astazi te cunosc prima oara. Astazi pentru prima oara vin in contact cu Tine. Astazi, Dumnezeule, simt nevoia sa ma incredintez Tie!”. Desi acestea le-a spus si le-a facut si ieri. Nu inseamna ca ieri s-a amagit pe sine. Nu. Sincer si cinstit a facut-o ieri, insa totodata simte nevoia sa o faca si astazi.

Arhim. Simeon Kraiopoulos – Sufletul meu. Temnita mea.

3 răspunsuri la Cum s-au aflat Sfintii pe malul celalalt… (5)

  1. Diana spune:

    Cat de frumos! Iata cel mai bun inceput de an, multumesc!

  2. M-am răstignit împreună cu Hristos; şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa de acum, în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine.(Sf. Ap. Pavel)

Lasă un răspuns

